Terugblik - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu Terugblik - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

Terugblik

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

11 Maart 2014 | Australië, Castle Hill

Inmiddels alweer meer dan een jaar woonachtig in Sydney dus tijd voor een terugblik.
- school: Beide heren zijn zonder zichtbare moeite naar respectievelijk groep 3 en 5 over. Groep 5 is in Australië al bovenbouw dus Toine moet even wennen aan het feit dat hij nu geacht wordt zeer zelfstandig en wat sneller te werken maar lijkt het in de gaten te krijgen. Verder speelt hij sinds dit jaar in het schoolorkest en heeft in al zijn wijsheid besloten de tuba te gaan spelen. Beetje jammer dat hij de koffer niet krijgt opgetild en zijn jongste broertje het leuk vindt om zijn hoofd en andere dingen in de tuba te steken maar vooralsnog is Toine enthousiast.
Nicola heeft ontdekt naarmate je een klas hoger komt, het schrijfwerk toeneemt en heeft al aangekondigd zeker niet naar de middelbare te gaan want daar schrijven ze alleen maar en dat ziet hij niet zitten. En zijn verzet tegen het schooluniform gaat onverminderd door. Waar Toine denkt " mooi grijs is niet lelijk" trekt Nic niet de schoolsokken aan (uiteraard grijs) maar twee verschillende exemplaren uit zijn eigen collectie. Creativiteit moet je stimuleren dus we laten hem gewoon zijn gang gaan.

- de natuur. Na menig encounter met de flora en fauna van Australië ben ik nog steeds als de dood voor insecten maar denk ik niet meteen meer dat alles giftig is, hoogstens 90%. En toch heb ik moeke nodig om een dode duizendpoot uit mijn wasmachine te vissen, vervloek ik Marc als hij ons beddengoed weer op het balkon hangt waar een soort tarantula al een paar maanden haar intrek heeft genomen en zijn kangoeroes toch echt alleen maar leuk en schattig van een afstand. En dat het "goed" is om een black belly slang in de buurt te hebben want die zorgt dat de bruine slang wegblijft, echt, ik wil het niet weten.

- het weer. Afzien, afzien, afzien.

- de Ozzies. Wie zoekt zal vinden en dat geldt ook voor het vinden van een Ozzie tussen alle Aziaten, Indiërs en andere immigranten zoals wij. Maar het is ons gelukt al gaat de Ozzie lijn vaak slechts 1 generatie terug. Heerlijk dat multi culti, en gelukkig geen geblondeerde mafketel hier die daar moeilijk over doet.

Kortom wij vermaken ons prima,we hebben genoten van het bezoek uit NL maar hebben nog niet alle stranden in Sydney gezien dus we moeten toch echt nog even blijven.
See ya!
M en M

• 11 Maart 2014 - 16:27

Sje Janssen:

Nic heeft groot gelijk. Wie trekt dat kind nu zo'n broek aan, lijkt nergens op. Nic doe jij maar lekker een rode en een blauwe sok aan!!!!!
    greetz, Oma

• 12 Maart 2014 - 17:42

Vake:

Pas maar op want die geblondeerde mafketel wil een Aussie variant van zijn beweging oprichten.
    Gelukkig interesseert het de meeste Aussies niet.
    Vake

• 12 Maart 2014 - 19:40

Jan Janssen:

Sjiek sjiek sjiek! De reddertjes in kangaroeland gaan nog even door.

Greetings, vanoaf ut penthouse aon de trichterweg.