kramperen - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu kramperen - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

kramperen

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

17 Oktober 2013 | Australië, Castle Hill

Er was eens... een tijd zo'n 13 jaar geleden dat M en M door Australie en NZ gingen backpacken met een tent. Hier kwam M er al snel achter dat kamperen niet voor iedereen is weggelegd en kon M regelmatig alleen de tent opzetten om aggressie jegens de tent te voorkomen . 13 jaar later is M de hekel aan kamperen blijkbaar vergeten en wordt er voorgesteld om met de kids te gaan kamperen.
Twee nachten dat moet te doen zijn. Dat Charles drie dagen vantevoren een buik virus heeft en Jules een dag later zijn broer daarin ondersteunt, lijkt nog even roet in het eten te gooien maar ze zijn op tijd hersteld. Dat Toine al een dag niet gegeten heeft, ach hij heeft wel vaker een balansdag.
Dus op naar Yervis Bay. Daar aangekomen in 1 keer de tent goed opgezet en vervolgens naar het strand, prachtig wit zand, helder blauw water en de kangaroes en wallabies springen vrolijk over het kampeerterrein, toplocatie dus. Helaas is de helft van het eten nog bevroren maar goed, inmiddels heeft ook M niet zo'n honger meer en zijn we blij dat het sanitair blok niet al te ver weg is. En net voordat we willen gaan slapen komt het buurmeisje vertellen dat we in het donker niet zonder zaklamp naar buiten moeten ivm de bruine slangen die gesignaleerd zijn en waar je dan per ongeluk op zou kunnen gaan staan. Oftewel per direct wordt er besloten dat niemand de tent verlaat totdat het weer licht is. Maar ja, Charles heeft midden in de nacht een kleine terugval en moet overgeven. In het donker op zoek naar de zaklamp, dan naar rits 1, op naar rits 2, waar zijn gvd mijn slippers, Charlie rustig blijven iedereen hoort je, maakt niet uit, ik gooi het vieze laken gewoon naar buiten en we wassen dat morgen wel, ok? Ok, ga maar weer slapen. 10 minuten later moet Nic plassen. Nee Nic dat kan niet, ok, ok kom maar. Hier ga maar in de tentopening staan en plas maar naar buiten (geen probleem voor Nic die na Shanghai het niet zo op openbare toiletten heeft). Nog iemand? Nee, ok. En de rust keert weder.
Totdat… M er zit een beest in de tent, nee ik weet het zeker luister maar. Het zit aan de plastic zak met brood (domme beginnersfout om dat in een plastic zak te laten). Ja de tent was bijna helemaal dicht, nee ik weet niet wat het is, kijk jij maar even. Euh, het is vrij groot, die possum bij ons in de tuin was toch wat kleiner. Pss, ga weg, het verstaat geen NL, ok get lost, sjoee, sjoee. (Als de possum een middelvinger had gehad…) Miljaar, hij blijft gewoon zitten. Gelukkig helpt schoenmaat 45 de possum ervan te overtuigen dat het tijd is om te gaan.
De volgende dag herinnert M zich weer waarom hij zo'n hekel had aan kamperen, heeft bij beiden het buikvirus toegeslagen en weet M dat alleen een botox injectie gaat helpen om de vouwen van het luchtbed uit haar gezicht te krijgen. Maar de kids vonden het geweldig en willen graag nog een keer. Dus we hebben gezegd dat Vake en Moeke en opa en oma graag met ze gaan kamperen in de zomervakantie…

• 21 Oktober 2013 - 16:53

Too funny! En het ziet er toch nog heel vreedzaam uit daar op het strand...Maar hey, als de kids maar lol hebben..toch?
    Enne...heel wat anders: ik heb ook net een verslag geplaatst, alleen krijgt bij mij in een keer niemand meer een email dat er weer iets nieuws op staat...hoe doe jij dat!??!?!!? Reactie graag op moormannen@gmail.com :-) En voor de rest: eurocard, mastercard :-D

• 21 Oktober 2013 - 17:26

Vake:

Bedoel je jullie of onze zomervakantie?
    Voor Vake en Moeke gaat geen zee te hoog dat weet je.
    Camping Mooi Bemelen hebben we al eens gedaan met T & N.
    Nu Oost-Maarland of helemaal de Bosrand in Libeek?

• 21 Oktober 2013 - 20:39

Han:

Te grappig! Ik ken nog een M, die vraagt al jaren om een kampeertoeslag bij het horen van het woord tent... Dapper van jullie, noemden we dat vroeger niet 'karaktervorming' ;-)