whatsapp - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu whatsapp - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

whatsapp

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

08 Augustus 2012 | China, Shanghai

Soms heb je dat, zo'n gevoel dat er om je heen van alles gebeurt en je niet helemaal meekrijgt wat er aan de hand is. Tegenwoordig heb ik dat gevoel wekelijks, dus ik maakte me niet al te druk om de hectiek om me heen gisteren. Dat Charles en ik verzocht werden naar het binnenbad te gaan omdat het buitenbad dicht ging, schreef ik toe aan iets te veel chloor in het water. Ayi die alle tuinenspullen binnen zat te halen, een aanval van smetvrees. Geen kip (of mens) op straat, tja het is vakantie.
En toen kwamen de eerste whatsapp berichten uit NL binnen. Of wij ook geëvacueerd werden ivm de tyfoon….en daar was het aha moment!
Nu begreep ik wat de badmeester tegen me zei, niks Chinees, maar gewoon Engels namelijk
"tyfoon". Alleen zat ik weer eens niet op te letten.
De tyfoon is inmiddels gearriveerd en het is tot nu toe vooral veel regen en wat windvlagen, dus dank voor de berichten maar maak jullie geen zorgen, vooralsnog geen evacuatieplannen.

Voor diegenen die wat meer inzicht in China willen krijgen, de film " Mao's last dance" is de moeite waard. Doe het na de Olympische Spelen want je krijgt wel je bedenkingen bij al die Chinese medailles (en het zijn er nogal wat).

groetjes, M en M

• 11 Augustus 2012 - 16:48

Oma Janssen:

Tjah, bij ons in Eijsden noemen ze dat un gooi sjoor. Als de boel maar blijft staan en het binnen niet nat wordt.
    tsjuuuuus oma