feestjes - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu feestjes - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

feestjes

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

21 November 2012 | China, Shanghai

Na bijna een jaar Chinese les zijn we eindelijk bij het hoofdstuk weer beland. Dus moest ik vertellen wat het weer was vandaag. " Het regent" (na 11 maanden China is het motto ook, kort maar krachtig. Teveel uitleg staat garant voor wazige blikken en chauffeurs die niet op de juiste plek verschijnen). " Bijna goed, maar hoeveel regent het?" Hoeveel regent het, weet ik veel, mijn spijkerbroek lekt water dus te veel? Nee,nee, nee. In China regent het een beetje, een beetje veel, heel veel of het stormt. Niet het regent, bu hao! (niet goed). Ok, ok, zoiets als "it is raining cats and dogs, prima, ik snap het.

Raining cats and dogs??! Nee we praten over het weer, dieren komen pas in het volgende blok aan de orde….Naast me ligt Duitsland onder de tafel van het lachen, Zweden roept alleen maar dat het sneeuwt in haar land en Amerika was tien lessen geleden al de weg kwijt. Maar we gaan vrolijk door…

Wat ook vrolijk doorgaat is het aantal nationale feesten dat we hier vieren. Eind oktober stond Halloween op het programma (jammer dat de Amerikanen er niet bij verteld hadden dat alleen de kids zich verkleden..) en afgelopen week hebben we het Hindoestaanse Diwali gevierd. Veel vuurwerk en voor de rest eten en drinken, klinkt altijd goed toch?

En verder is eindelijk de kogel door de kerk wat betreft onze volgende bestemming qua wonen. Het bedrijf vond 1 jaar Shanghai meer dan genoeg (wij niet, ik heb nog wel "wat" lessen Chinees nodig) en heeft Marc een baan in Sydney aangeboden. Nu stond Sydney altijd al bovenaan het verlanglijstje dus daar gaan wij dan ook niet moeilijk over doen.

Dus gaan we binnenkort inpakken en vaarwel zeggen tegen iedereen die we hebben leren kennen. Nooit gedacht dat we met pijn in het hart gedag zouden zeggen tegen Shanghai….

• 21 November 2012 - 12:35

Elly Dols:

Hallo Marc en Marieke,

Nu alweer verhuizen??? Na een jaar shanghai begin je het pas een beetje te kennen. Maar, het is waar, China doet wel wat met je. ....en Sydney is natuurlijk niet verkeerd. Als ik me goed herinner hebben jullie daar ooit een ontzettend lange vakantie doorgebracht. maar met een baan en 4 kinderen is dat wel wat anders. Het is een land van vele mogelijkheden. En heel relaxed (no worries). Wij hebben daar 3 jaar geleden 7 weken doorgebracht.
    Veel succes met inpakken.
    Elly

• 21 November 2012 - 14:58

Chantal:

Op naar feestjes met de Aussies dus. Volgens mij komt dat wel goed :-) Veel plezier straks daar en succes met afscheid nemen, vast ook door middel van een goed afscheidsfeestje ;-)

• 22 November 2012 - 08:27

Trudy:

Een droom Australië, geweldig. Daar krijgen jullie het mog meer naar jullie zin. In ieder geval de Chinese cultuur ook even geproefd. Nu tijd voor iets anders. Heerlijke avonturiers zijn jullie.

• 22 November 2012 - 10:38

Super zeg! Wanneer gaan jullie? Misschien zie ik jullie nog...wij vieren Oud & Nieuw in Sydney! Heel veel succes maar voor daarna: vooral heel veel plezier Down Under!!! (p.s.: voor hoe lang? NIet weer 'maar' een jaar hopelijk?)

• 22 November 2012 - 14:44

Sarah:

Super spannend, maar eerst even naar NL want we hebben jullie al veel te lang niet gezien! Xx

• 22 November 2012 - 14:46

Philippe:

Mooi, mooi, mooi!
    Wel s.v.p. even daar blijven!
    Als het goed is, komen we in 2014 down under, dus dan wippen we zeker even binnen!

• 22 November 2012 - 21:27

Erik:

Wat een interessante ontwikkelingen weer!

Al enig idee hoe lang Sidney zal gaan duren?

Geniet nog even van Shanghai en alvast veel succes met verhuizen.
    Grtz,
    De Giebeltjes

• 28 November 2012 - 17:15

Manouk De Wilde:

Hallo Marc en Marieke,
    Heel erg bedankt voor jullie leuke kaartje, erg attent. Jeetje wat zijn de jongens groot geworden! Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie en dat jullie een nieuw land te wachten staat: Australië!! GAAF zeg. Groetjes Manouk en groetjes van de rest van de familie.

• 09 December 2012 - 19:48

Maria:

Beste luitjes,

wat gezellig om af en toe jullie avonturen te lezen!!! Je begint nu net wat te wennen aan al de veranderingen, de vreemde cultuur en je nieuwe stek. En dan pakken jullie weer in en vliegen naar de volgende bestemming. Heel veel succes gewenst.

Ik zit in India, ten zuiden van Bangalore. Leer de Indiase peuters en kleuters liedjes, spelletjes, versjes in het Engels. Heel leuk om te doen.
    Ook hier zijn heel veel feesten omdat India vele godsdiensten heeft. Diwali was hier een week lang knallen.
    Groetjes, Maria l