wist u dat... - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu wist u dat... - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

wist u dat...

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

03 Augustus 2013 | Australië, Castle Hill

Wist u dat…

- ze in Australië in de zomer zaalhockey spelen dus dat mijn mighty red bulls (vandaag overigens wat minder mighty) in oktober lekker in de airco hockeyen?
- De t.v. reclames ook en vooral tijdens sportwedstrijden worden uitgezonden, dus dat we de penalty van New South Wales tegen Queensland (een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar) bij een in voetbaltermen 0-1 achterstand met nog twee minuten te gaan gewoon gemist hebben. Geen herhaling niks, maar ik weet nu wel dat echte mannen alleen Victoria Bier drinken (en dat ik blijkbaar geen echte man in huis heb…).
- De meterkast in Australië aan de buitenkant van je huis zit? Ik wist het niet en dacht dat het grijze kastje boven in huis de meterkast was maar toen ik het probeerde open te maken ging het alarm af. En met twee krijsende kinderen naast me is het vrij moeilijk om rustig na te denken waar ik het huurcontract met de code voor het alarm ook alweer had neergelegd. En als je dan het huurcontract hebt gevonden, moet je nog de juiste bladzijde zoeken en het enige wat je terugvindt is de regel " niet aan het grijze kastje boven in huis komen want dan wordt het alarm geactiveerd". 1,5 minuut lijkt dan meer 30 minuten. Overigens fijn om te weten dat er niemand reageert als het alarm afgaat, die sticker met neighourhood watch zal ik maar van het raam gaan afkrabben.
- We in de eerste week van onze verhuizing al een bewoner van het natuurreservaat op bezoek hadden? Een veel te groot uitgevallen spin had zich bovenaan het trapgat genesteld, dus heeft Marc zijn leven gewaagd en de spin gedood, en dat zonder een victoria biertje;-). Dit is overigens een doodzonde in Australië, insecten en andere enge beesten zijn heilig, maar goed dat gedeelte van de integratiecursus doen we later in het jaar wel….
- Het de warmste Juli maand in 50 jaar is in Australië en toch hoor ik mezelf zeggen " ik wou dat de winter voorbij was".
- De Australiërs gek zijn op verkleedpartijtjes. Dus ook op school is het regelmatig raak. Volgende week is het smartie dag en moeten de kinderen in de kleur van de door de leraar uitgekozen smartie gaan. Toine mag in het paars, wat Nicola hilarisch vindt want dat is een meisjes kleur.En de week erop mogen ze zich verkleden als een karakter uit hun favoriete boek. Toine zijn favoriete boek is "aliens love underpants". De suggestie om dan in zijn onderbroek te gaan, werd niet gewaardeerd. Spiderman komt sinds gisteren opeens ook in het boek voor…

Succes met de tropische temperaturen in NL en België,
M en M

• 03 Augustus 2013 - 12:59

Sarah:

Jammer dat je zo weinig schrijft Marie want het is hilarisch en leuk om te lezen. Waarom ga je geen collum schrijven voor kinderen ofzo?! Denk dat het een succes story zo zijn. X ons

• 03 Augustus 2013 - 20:02

Roger Andries:

Marieke en Marc,

Het blijft steeds aangenaam om te lezen, ik kijk er dan ook naar uit!
    Zoals het er naar uit ziet zijn je red bulls binnenkort al aan een Victoria-biertje toe.

Veel groetjes

• 06 Augustus 2013 - 17:28

Hanneke:

Hallo Marieke en gezin,

Leuk dat Lucy je weblog doorstuurde!
    Een avontuur voor jullie, geweldig. Leuk de foto's!
    Ik probeer jullie te volgen.
    Groetjes uit een zonnig Maastricht

• 07 Augustus 2013 - 22:29

Lucie:

HA die Marieke en Mark,
    Zo te lezen gaat het heel goed met jullie,leuke grappige verhalen. Wat een prachtig huis en tuin,ruimte genoeg om flink in rond te kunnen springen. Nou het alarm werkt geweldig!
    Hier is het inmiddels al wat koeler,het regent ook, dus daar kunnen we dan ook weer over klagen.Lekker Hollands.
    Groeten uit het verre Gronsveld
    Joop en Lucie.