winter - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu winter - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

winter

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

08 Juli 2013 | Australië, Castle Hill

Uit de foto's op facebook maak ik op dat de zomer in NL gearriveerd is, mooi! Hier is de winter in volle gang, meer te vergelijken met een warme herfst, regelmatig regen en gelukkig komt ook hier na regen de zonneschijn en is het 18 graden of warmer. We bbq dan ook vrolijk verder!
Groot verschil met Europa is de totale desinteresse om je huis te isoleren dus binnen in huis is het kouder dan buiten. Ideaal in de zomer maar nu even wat minder. En centrale verwarming is net als in China niet aanwezig. Gelukkig hebben we een open haard (en inmiddels ook zwarte handjes op verschillende muren in het huis..) Hoe doen de Aussies dat dan? Nou kijk bijv. even op www.lazypatch.com, als je geen open haard hebt, is hier de oplossing, romantischer kan niet;-)

Momenteel genieten we hier van de tweede week winterbreak, en zijn we vorige week met zijn allen naar Brisbane gereden en terug, een mooie rit. In Port Maquerie hebben er 4 het koala ziekenhuis bezocht en zijn er twee het echte mensen ziekenhuis gaan bezoeken om een gat in het voorhoofd te plakken. Altijd een goede manier om de locals te leren kennen en de vakantie te beginnen…Verder op het meest oostelijke plekje van Australie geweest en in het regenwoud gelogeerd, fantastisch om dat allemaal in de buurt te hebben!

De grote vakantie is inmiddels voor een aantal van jullie al begonnen, geniet ervan!
M en M

• 09 Juli 2013 - 17:25

Erik:

Is dat Jim Belushi die reclame maakt voor die 'huispakken'?? Ik weet in ieder geval al geschikte kerstcadeaux voor pap en mam!

• 23 Juli 2013 - 21:42

Chantal:

Leuk toeristen uitstapje: het ziekenhuis :-(