Bu leng - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu Bu leng - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

Bu leng

Door: marcenmarie

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

16 Januari 2012 | China, Shanghai

Nee u mag geen foto van mijn kind maken, mevrouw waarom vraagt u het eigenlijk als u het toch doet, zet dat kind terug in de maxicosi, nee hij heeft het niet koud (bu leng), ja hij heeft maar 1 broek aan, nee is niet gewatteerd, tuurlijk neem nog een foto! Niet aan mijn kind zitten, gatver wat stinkt het hier, meneer de deodorantsectie is daar, blijf van mijn kind af, ja het is een jongen, nee je mag er niet mee trouwen, mag ik even verder winkelen, chips wat is "ik wil niet" ook alweer in het chinees, wo (4de toon) bu, aah het woord willen heb ik nog niet gehad, zou Karen al wakker zijn en online met skypen? Ok plan B 5 kilometer harder gaan lopen met winkelwagen en in het NL gaan schelden, dit overigens met een grote glimlach allemaal. Mister Eric help!
Na het doen van de boodschappen met de twee jongste monsters tijd voor Jules zijn inentingen. Gisteren is me nog verteld door een NL moeder dat de chinese overheid import van vaccins heeft verboden, en dat er alleen maar chinese vaccins te krijgen zijn. Nu vind ik echt dat ik moet integreren, maar na 3 weken China is me 1 ding duidelijk, geen Chinees spul in mijn kleine man. Dus vraag ik aan de Indische arts of de vaccins geimporteerd zijn. Ja uit Frankrijk of Belgie ze weet niet precies welk land. Even later wordt me duidelijk waarom ze het niet precies weet, de 3 vaccins zijn alledrie van verschillende fabrikanten, wel Europees dus ok. Vervolgens wordt mij uitgebreid de houdbaarheidsdatum tentoongesteld ( nee Dols nu niet aan die refreshmachines denken, ontspan). Met 3 verpleegsters tegelijk worden de spuiten gezet, helemaal prima. Dan schrikken we ons te pletter door een enorme herrie. Charlie heeft een ECG filmpje van de stoel gemaakt ( er staat cardio op het apparaat verder geen idee wat het is). gelukkig werkt het nu in ons voordeel dat hij blond en man is. Aan kindvriendelijke ruimtes doen ze hier niet maar Charlie vindt altijd iets om mee te spelen...
De temperatuur is overigens rond de 30 graden in de ruimte, want je zou het koud kunnen krijgen (terugkerend thema in shanghai). Als me dan wordt gevraagd of ik 20 minuten wil blijven zitten zodat we Jules kunnen observeren ivm met de spuiten, hang ik de domme buitenlander uit en vertrek snel uit deze operatiekamer voordat er nog een ecg van het een of ander wordt gemaakt. Even afrekenen, dat is dan 280 euro, ja want u heeft ook een consult gehad. Nou in het chinees dan toch want ik heb het gemist. Met heimwee denk ik terug aan het consultatiebureau in Deventer....

  • 16 Januari 2012 - 16:11

    Inge:

    Meh vuur de resj is 't waol nog leuk dao? ;-) Sjterkte mit alles Marieke!

  • 16 Januari 2012 - 16:14

    Sarah:

    Haha, die Charlie helemaal goed gedaan dan heb je iiig waar voor je geld gekregen in de vorm van een ECG ;). Hoe heeft Jules gereageerd op de inentingen, geen last? Is jullie container er al? Ja veel vragen, sorry. X

  • 16 Januari 2012 - 18:37

    Chantal:

    ....... En daar hebben we ook wel eens ander over gesproken :-)

  • 16 Januari 2012 - 23:35

    Hester :

    Briljant stukje...haha! Snap dat het voor jou niet allemaal zo lachen is, maar ik lag dubbel! Jullie doen het goed daar... ;-)

  • 17 Januari 2012 - 09:13

    Trudy:

    Is toch maar ietsiepietsie anders in Nederland. Het is te hopen dat Jules geen spleetoogjes krijgt door die inentingen.

  • 17 Januari 2012 - 11:03

    Erik:

    Prachtig... ik ga bijna overwegen mijn haren witblond te verven voor ik die kant op ga!

  • 18 Januari 2012 - 12:19

    Oma Eijsden:

    Charles is al vroeg met beroepskeuze bezig.

  • 19 Januari 2012 - 19:10

    Marleen:

    Hoi Marieke en Mark,
    Lisa heeft jullie blog gevonden :-)
    Grappig verhaal Marieke, ik hoop dat jij er ook kon om lachen.
    Heel veel groeten uit Muizen,

  • 20 Januari 2012 - 08:11

    Jolien:

    Oh oh oh wat een verhaal. Zo te horen vul jij je dagen wel. Hier gaat alles goed.

    Groetjes

  • 20 Januari 2012 - 11:33

    Paul Dols:

    Hallo Marieke en Marc, of is het nu Marie?
    Ik ben er vandaag pas aan toegekomen te gaan lezen. Leuke verslagen en ja, rare mensen die Chinezen. Ik heb me aangemeld, dan vergeet ik niet te lezen. Leuke foto's. Blijf jullie volgen. XXX Paul

  • 21 Januari 2012 - 11:37

    Erik:

    Nee Paul, maak je geen zorgen, het is nog altijd Marc en niet Marie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Shanghai

Recente Reisverslagen:

12 December 2012

De laatste dagen

21 November 2012

feestjes

22 Oktober 2012

herfst

06 Oktober 2012

zhong qiu jie

29 Augustus 2012

Werk
marc en marieke

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 961
Totaal aantal bezoekers 51022

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 05 Februari 2013

Sydney, Australie

28 December 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: