spullen - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu spullen - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

spullen

Door: marcenmarie

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

09 Februari 2012 | China, Shanghai

Onze spullen zijn gearriveerd! En op zijn Chinees dus we waren blij dat het niet regende. Met zijn zessen hebben ze het ikea bed van Toine in elkaar gezet, ook interessant om te zien (al moet ik toegeven dat Marc en ik dat ding ook 3 keer uit elkaar hebben moeten halen en het is dat we geen open haard hadden anders had dat bed Shanghai nooit gehaald). Omdat we de talenten van onze kameraden hier inmiddels redelijk goed kunnen inschatten, hebben we Toine maar mooi in zijn andere bed laten slapen. En nadat de monsters het bed vanmiddag als boot gebruikten, vielen er inderdaad al twee planken uit de hoogslaper (en dit lag niet alleen aan de kids). Het is dat we ook hier geen open haard hebben…
By the way, Dames 2/3 die reserveballen die we kwijt waren, liggen nu in Shanghai, sorry.

Verder moeten Marc en ik begin maart naar school om een leerling-ouder gesprek te hebben (wiz@rd let op!). D.w.z. dat Nicola en Toine van al hun werkjes er een aantal moeten uitzoeken, werkjes die ze heel goed hebben gedaan maar ook werkjes die minder goed zijn. En vervolgens gaan onze heren aan ons vertellen waar ze goed in zijn en wat beter had gekund. Daarnaast gaan ze hun leerdoelen voor aankomend jaar vertellen. De juf zit erbij om af en toe te sturen maar het is de bedoeling dat de kinderen zelf het gesprek leiden. Van de ouders wordt verwacht dat ze vragen stellen zoals; wat heb je geleerd van dit werkje enz. We zijn benieuwd!
Inmiddels is ook hier het bericht aangekomen dat de elfstedentocht niet doorgaat dus ik was iets te voorbarig, helaas.

Wanshàngho,

M en M

• 09 Februari 2012 - 12:39

Hester:

Als je het nog niet kent.....dan wordt het tijd om nog voor jullie leerling-ouder gesprek het boek: "The Tiger Mom" te lezen.....over de typisch Chinese manier van opvoeden....:-)

• 09 Februari 2012 - 14:03

Oma Eijsden:

Dat oudergesprek is dat in het chinees?
    Daar wil ik wel bijzijn.
    Toine en Nicola "it git aon" en anders wordt het klunen.
    tsjuuus

• 09 Februari 2012 - 14:25

Chantal:

Heb je alles al uitgepakt of komen er straks nog meer verassingen uit de dozen zetten?? Het lijkt me een feest al die dozen uit te pakken! Zit de stofzuiger er wel of niet bij, hé wat vind ik hier: hockeyballen.... het zijn net kadootjes die verhuizdozen :-)

• 09 Februari 2012 - 16:50

Vake:

Zegt Toine niet altijd: "Vake kan alles maken?" Zelfs IKEA spullen! Gelukkig heeft Marc bouwkunde gestudeerd.

• 19 Februari 2012 - 10:06

Greet:

heb weer even bij gelezen en ... me rot gelachen! Over wat je beleeft, maar vooral door hoe je het schrijft!! Super lachwekkend; als je er inderdaad maar de lol van blijft inzien, overleven jullie het wel daar!
    Wat een kasteeltje trouwens, sjieke bordestrap ... Woont lekker, voelt het al als thuis? Veel plezier met de ballen; hoe is het 1e team van Shanghai? Liefs!!!

• 10 Maart 2012 - 14:38

Elly Dols:

Bij onze verhuizing naar Nanjing heeft de Chinese douane toen al onze videobanden achtergehouden. Dat ontdekten we pas toen we ze terugkregen. Ze wilden even controleren of er geen pornomateriaal tussen zat...
    Jullie verslagen zijn leuk en voor ons zeer herkenbaar. Het is zaak er maar om te blijven lachen. China heeft ook veel voordelen: een ayi, chauffeur, mooi huis, en het lekkere eten.
    Groetjes
    Elly