communicatie - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu communicatie - Reisverslag uit Shanghai, China van marc en marieke janssen - WaarBenJij.nu

communicatie

Door: marcenmarie

Blijf op de hoogte en volg marc en marieke

28 Januari 2012 | China, Shanghai

Ok, ok, ik ben geen communicatiewonder, er zijn velen onder jullie die deze technieken beter beheersen dan ik. En ja, ik weet het, af en toe kom ik iets te direct uit de hoek en nee, je hoeft niet alles eruit te flappen wat in je opkomt. Wijsheid komt met de jaren dus het is al een stuk beter ten opzichte van zeg tien jaar geleden. En dan verhuis je naar China…. Weg alle wijsheden, u bent terug bij af en komt niet langs start en ontvangt geen 20.000 gulden/euro, geen hoofdprijs voor sociaal wonder van 2012, niks, noppes, nada:
De ayi. Wat ik ook vraag het antwoord is altijd, ok. Wanneer wil je dit of dat doen ayi? Ok. Weet jij waar ik deze broek kan laten maken ayi? Ok. Ayi snap je wat ik bedoel? Ok. Ayi om 5 uur het eten maken zodat we om half zes kunnen eten. Ok (en haar dan om half zes ergens in het huis bij een badkamer weghalen om haar achter het fornuis te zetten, net die badkamer waarvan ik gezegd had dat we hem toch niet gebruiken dus dat die ook niet gepoetst hoeft te worden).

Mr. Eric dropt ons bij the bund, de boulevard in Shanghai waar men in het weekend gezellig met een paar miljoen anderen overheen flaneert. Wij leggen tot drie keer toe uit dat we via de sight seeing tunnel naar de andere kant van de rivier gaan en op welke plek hij ons daar kan komen ophalen. Yes, yes, I know (reactie mr. Eric). Resultaat; onze chauffeur in geen velden of wegen te bekennen. Na een telefoontje geeft hij aan dat hij op de plek staat waar hij ons heeft afgezet. Ok, rustig blijven en nogmaals uitleggen waar we nu staan. Yes, yes, I come. Op de vraag hoe lang dat gaat duren krijgen we geen antwoord. Na een half uur wachten nog maar eens gebeld. Hij geeft aan dat hij nog steeds op dezelfde plek staat te wachten….. Na nog een half uur is hij er dan eindelijk en met een onnozele glimlach zegt hij dat hij aan de andere kant stond te wachten. Yes, yes, I know ..(215, 216, 217..).

  • 28 Januari 2012 - 12:19

    Trudy:

    Geweldig zo te communiceren. Zij hebben aan één woord genoeg, niet dan?
    En jij maar tellen. Relax 't kumpt altied good.

  • 29 Januari 2012 - 13:33

    Jan Jr.:

    Als technocraat communiceren zijn idd. dingen die je moet leren!

    Ik kan het ook niet.

    Groet,

  • 05 Februari 2012 - 20:12

    Sanne :

    Hoihoi,
    Eindelijk heb ik jullie site gevonden en alle verhalen gelezen. Wat een andere wereld! Marieke kun je me nog een keer je mailadres sturen? Mijne is sannevriens@hotmail.com
    Hier alles goed, winter! Vandaag op de slee met de jongens, dolle pret. Nog 6 weken en dan verhuizen we! Het wordt mooi.
    Tot mails!
    Liefs, Sanne

  • 06 Februari 2012 - 22:36

    Gianella:

    Beste Big Dols, ik begrijp dus dat ik je voor de komende jaren niet meer op FB zal zien alleen hier dus.
    Ik mis je en toch zagen we elkaar niet vaak maar gedachte dat je hier was...anyway als ik het goed begrijp uit je verhaal:
    1] Je hebt een huis met zoveel badkamers dat je niet allemaal kunt gebruiken.
    2] Een meid die daadwerkelijk echt poets en schoonmaakt (in Nederland krijgen ze de sleutel en je hoopt dat ze iets doen)
    3) Je hebt een dubieuze chauffeur
    4) Je moet dringend chinees gaan leren en leren commando's geven. Buitenlandse werknemers draag je gewoon op om iets te doen niks van vragen.Denk aan mij vroeger in het studentenhuis,niks van mag ik de rijst aub, Geef mij de rijst! dank je
    Blijf deze amusante verslagen schrijven
    Big Hug Chonelli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Shanghai

Recente Reisverslagen:

12 December 2012

De laatste dagen

21 November 2012

feestjes

22 Oktober 2012

herfst

06 Oktober 2012

zhong qiu jie

29 Augustus 2012

Werk
marc en marieke

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 51024

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 05 Februari 2013

Sydney, Australie

28 December 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: